Fandom

Sferopedia

Wir

4364strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Share

Vortex.jpg

Wir atakujący obieżysfera

Wir (ang. vortex) to istota związana z Planem Żywiołu Powietrza. Z pozoru są to nieduże trąby powietrzne, pyłowe cholerstwa wielkości niedużego dzbana. Gdyby jednak odrzeć tą istotę z wirującego powietrza i wstrzymać ruch, pozostanie sfera wielkości piłki tenisowej, koloru zmrożonej mgły. Tak wygląda prawdziwe ciało wiru.

Trudno powiedzieć, czy można uznać to za istotę żywą - nie ma żadnych widocznych organów ani narządów zmysłów i wykazuje tylko nieznaczne oznaki rozumu. Wiruje tylko, kręci się i wyje jak pustynny derwisz. Być może śni o niezmierzonych kurzawach pustynnych, a może jest tylko bezmyślną energią.

Wiry poruszają się bardzo niestabilnie, ciągle zmieniając kierunek i prędkość. Kiedy natrafiają na istoty żywe, powalają je albo porywają ze sobą. Ich siła jest tak wielka, że porwane stworzenia nie są w stanie uwolnić się bez pomocy z zewnątrz, chyba że zdołają uśmiercić jego esencję.

Nikt nie zna celu, w jakim istoty te opuszczają swój rodzinny plan, by w końcu ginąć w nieprzyjaznej przestrzeni. Nie wiadomo też jak pokonują barierę Eteru. Całe ich istnienie otoczone jest wielką zagadką. Pewne jest tylko to, że nie działają na nie zaklęcia przyzwania.

ŹródłaEdytuj

Więcej w Fandom

Losowa wiki