FANDOM

Abyss.jpg

Wojna Krwi

Wojna Krwi jest odwiecznym konfliktem pomiędzy biesami Planów Niższych. Tanar'ri są demonicznymi siłami Otchłani, złego planu chaosu. Reprezentujący równie złą, acz praworządną krainę Baator, Baatezu, to dominująca kasta diabłów. Neutralne złe Yugolothy grają po obu stronach, manipulując jedną przeciwko drugiej. Wojna Krwi szalała od Wieków Przed Wiekami, mrocznego czasu kiedy Plan Materialny nie wykształcił się całkowicie. Konflikt sięga całych planów rzeczywistości i wplątuje w siebie niemal nieskończoną liczbę biesów.

Dla wszystkich istot nie będących biesami Wojna Krwi to prawdziwe wybawienie - jedyna rzecz która powstrzymuje czarcie hordy od zwrócenia uwagi na inne plany. Na szczęście dla nich, choć każda ze stron odnosiła już małe zwycięstwa i porażki, żadna z nich nigdy nie zdołała uzyskać przewagi dającej nadzieję na zwycięstwo i ostateczne zmiażdżenie przeciwnika.

Strony konfliktuEdytuj

BaatezuEdytuj

W Wojnie Krwi diabły reprezentuje Mroczna Ósemka - ośmiu potężnych piekielnych czartów o imionach: Baalzefon, Corin, Dagos, Furcas, Pearza, Zapan, Zaebos i Zimmimar. W konflikcie często bierze udział również władca pierwszej, arcydiabeł Bel.

Tanar'riEdytuj

YugolothEdytuj

Plany WyższeEdytuj

IlithidziEdytuj

FrakcjeEdytuj

Historia i przebiegEdytuj

Powody i motywacjeEdytuj

WynikEdytuj

Koniec?Edytuj

Wysocy rangą oficerowieEdytuj

ŹródłaEdytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki