Fandom

Sferopedia

Worostokow

4365stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij

Domena Grozy
Vorostokov.jpg
Mapa domeny Vorostokov
Worostokow

Rodzaj domeny

Gromada (wcześniej Wyspa Terroru)

Mroczny Władca

Gregor Zolnik, wilkołak o boskiej krwi Azrai

Kraina

górzysta, mroźna tajga

Poziom kulturowy

wieki ciemne

Ludność

ludzie (Cerillczycy)

Pochodzenie domeny

Cerilla/Las Orovinekevic

Zamknięcie granic

wyjące zamiecie w górach wywołujące niekończące się lawiny

Potwory

bojarzy Zolnika, duchy zmarłych z mrozu w tajdze, watahy wilków

Worostokow (ang. Vorostokov) jest domeną grozy z Gromady Mroźnych Rubieży na Półplanie Grozy.

KrainaEdytuj

Rozległa domena Worostokow rozciąga się na sześćset kilometrów. Kraina uwiązana jest srogą, niekończącą się zimą, a niewielkie wioski walczą o przetrwanie na skąpych sklepach z jedzeniem oraz hojności łowców wędrujących po zlodowaciałych równinach i zamarzniętych lasach iglastych.

Nieprzekraczalne szczyty tworzą granicę tej domeny. Pogłoski mówią o wysokich przejściach prowadzących poza Worostokow, lecz ktokolwiek próbował wywędrować z krainy spotyka jedynie burze śnieżne i lawiny blokujące ścieżki.

Światło słoneczne jest cennym towarem w tej domenie. Słońce zaledwie zerka ponad horyzontem przez sześć godzin nim zniknie w nocy. Wschód i zachód poprzedzają okresy zmierzchu trwającego od jednej do dwóch godzin. Cienie są długie i zimne pod pokrytymi śniegiem drzewami.

Około tysiąc ludzi mieszka w Worostokowie, rozproszeni pośród ponad tuzina wioseczek. Zlokalizowana w pobliżu centrum domeny wioska Worostokow jest największą z tych osad, domem dla dwustu trzydziestu ludzi.

Wiele domów w wioskach jest niskimi, jednoizbowymi budynkami. Ludzie żyją w jednym końcu, zaś niewiele żywego inwentarzu jaki mają (głównie owce) ścieśnia się na drugim. Ciepło ciał zwierząt pomaga ogrzać strukturę.

Podróż pomiędzy wioskami jest trudna z powodu na pylasty śnieg pokrywający ziemię. Worostokici korzystają z rakiet śnieżnych podczas podróży czy polowania.

ZwiązkiEdytuj

Kultura, folklor oraz krajobraz Worostokowa nawiązuje do Rosji.

ŹródłaEdytuj

Więcej w Fandom

Losowa wiki