Fandom

Sferopedia

Wrzosiec bojowy

4407stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij
Battlebriar.jpg

Wrzosiec bojowy

Rośliny magicznie zaprojektowane by służyć jako masywne żyjące machiny oblężnicze, wrzośce bojowe (ang. Battlebriars) na polu bitwy mogą łatwo zniszczyć zgromadzone formacje mniejszych wojsk. Chociaż stworzone dla wojny, wrzośce bojowe dawno temu uciekły od kontroli swoich stwórców, i teraz wędrują przez lasy jak również pola. Pojedynczy wrzosiec bojowy jest zdolny do zniszczenia małego miasta i z tego powodu gdy jeden jest widziany w pobliżu osady dowolnego rozmiaru jest to wydarzeniem o dużym znaczeniu. Wrzośce bojowe posiadają prymitywną inteligencję lecz nie mają zdolności do mowy. W kilku przypadkach gdy ci druidzi i czarnoksiężnicy o podobnej umiejętności byli zdolni do komunikowania z nimi, wrzośce bojowe okazały się krnąbrne i nieczułe. Kilku potężnych złych druidów było zdolnych znaleźć magiczne środki kontrolowania wrzośców bojowych i te kontrolowane bestie czynią przerażających strażników. Wrzosiec bojowy chodzi na wszystkich swoich sześciu kończynach, lecz podczas walki stoi jedynie jednej parze nóg, wahając dziko obiema parami swoich dużych przednich kończyn. Wrzosiec bojowy jest niemal tak szeroki jak jest wysoki i w porównaniu do humanoida podobnego rozmiaru jest dość przysadzisty i krępy. Wrzośce bojowe posiadają twarde, gumowate okrycie koloru wysychającego błota, chociaż część winoroślowate wici które biegną przez jego ciało są zielonkawe w kolorze. Masywna roślina może urosnąć do 4,6 metra w długości i ważyć tyle co 8165 kilogramów. Wrzośce bojowe nie mówią, lecz mogą zrozumieć proste słowna i frazy w leśnym.

Wojenny przebijacz (mniejszy wrzosiec bojowy)Edytuj

Mniejsze niż potężniejsze wrzośce bojowe które przemierzają dzicz, wojenne przebijacze są co najmniej nieco posłuszne i często są spotykane w służbie innego stworzenia. Uzdolnieni treserzy mogą wpłynąć na te stworzenia wystarczająco by utrzymać je posłusznymi większość czasu, a nawet wysłać je w walkę gdy to konieczne. Wielu wierzy że wojenne przebijacze były w rzeczywistości oryginalnymi wrzoścami bojowymi i że większe, potężniejsze wrzośce bojowe są w właściwie wojennymi przebijaczami które zdziczały. To myślenie przeczy poglądowi że wojenne przebijacze są w pewien sposób mniejszymi wersjami swojego nieokiełznanego krewniaka. Mniejszy wrzosiec bojowy mierzy przeciętnie około 2,4 metra długości i waży między 1 a 2 tonami.

ŹródłaEdytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki