Fandom

Sferopedia

Wyjec

4364strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Share

Wyjec.jpg

Wyjec

Wyjce to chaotyczne złe psopodobne bestie z Pandemonium. Gromadzą się całymi sforami w jaskiniach, wyśpiewując swe upiorne szaleństwo. Wyjce mają wielkość i budowę wołu a ich skórę pokrywa czerwonawe futro, przez które miejscami prześwitują łuski. Na głowie futro skręca się w grube i ostre kolce, okalające pyski o małpich rysach. Przednie łapy zakończone są zgrubiałymi i zakrzepłymi w pazury palcami, nieustannie miażdżonymi olbrzymią wagą bestii. Tylne łapy wyposażone są w kopyta. Kiedy wyją, stają na tylnych łapach, kierując pysk ku niebu i wydając z siebie potępieńcze wycie.

Howler.JPG

Bziki z Pandemonium używają wyjców jako wierzchowców i zwierząt pociągowych.

Wyjce są brutalne i okrutne, nie cechują się jednak szczególną agresją. Jako padlinożercy zwykle nie atakują grup liczniejszych od ich sfory, ani dobrze uzbrojonych. Zwykle starają się wypatrzyć z grupy najsłabszego osobnika i oddzielić go od reszty. Ich najgroźniejszym atakiem jest szarża i próba przebicia ofiary kolcami grzywy. Kolce niekiedy pozostają w ciałach zaatakowanych, sprawiając im ból i utrudniając ruchy. Drugą z broni wyjców są ich najeżone kłami paszcze.

Wyjce zamieszkują odludne tereny Pandemonium, trzymając się z dala od osiedli humanoidów i preferując duże jaskinie od wąskich korytarzy. Zwykle tworzą sfory, liczące sobie od kilku do 20 sztuk (w tym samce, samice i młode). Sfory przeczesują korytarze, poszukując padliny i zabłąkanych podróżników, których można by upolować. Ich wycie jest tak donośne, że przeszywa nawet szalejące wichry planu i, podobnie jak one, sprowadza szaleństwo. Wyjce nie używają go jednak jako broni, ale bardziej jako środka komunikacji ze sobą, zupełnie jak to czynią psy. Niektórzy twierdzą, że w wyciu wyjców ukryte są największe sekrety Wieloświata, większość krwawników uważa to jednak za jeszcze jedno bredzenie szalonych bzików z Wyjącego Planu.

Wyjce są niekiedy chwytane i udomawiane przez mieszkańców Pandemonium, którym służą jako wierzchowce i zwierzęta juczne. Są równie silne jak koń pociągowy a ponadto zaadaptowane do warunków planu, na którym zwykłe zwierzę utraciłoby zmysły.

ŹródłaEdytuj

Więcej w Fandom

Losowa wiki