Fandom

Sferopedia

Wyrocznia

4364strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja2 Share

Oracle.jpg

Wyrocznia Alahazra

Chociaż bogowie działają przez wielu wysłanników, to prawdopodobnie żaden z nich nie jest bardziej tajemniczy niż wyroczni (ang. oracle). Te boskie naczynia zyskują niezwykłe moce, nie mając na to wpływu, których nawet w pełni nie rozumieją. W przeciwieństwie do kapłanów, którzy czerpią swoją moc z oddawania czci bóstwu, wyrocznia uzyskuje swoje siły i zdolności z wielu źródeł, czyli od wszystkich bóstw, które podzielają ideały wyroczni. Zamiast czcić jedno bóstwo, wyrocznie mają tendencję do wyznawania wszystkich bóstw, które uosabiają te same ideały co wyrocznia. Niektórzy postrzegają los wyroczni jako niezwykły dar, a inni widzą w tym przekleństwo, które zmienia na zawsze życie wybrańca w nieprzewidziany sposób.

Wyrocznia zazwyczaj nie jest kojarzona z konkretnymi religiami lub świątyniami, woli za to działać samodzielnie lub wraz z niewielką grupą osób, która również podziela jej poglądy. Wyrocznia zazwyczaj używa swoich czarów i mocy aby jeszcze lepiej zrozumieć swoje misterium, niezależnie czy czyni to poprzez walkę w bitwie czy przez pomoc chorym i ubogim

ZdolnościEdytuj

Wszystkie wyrocznie potrafią władać magią objawień, podobną do tej jaką czynią kapłani, lecz w przeciwieństwie do nich mają swobodniejszy dostęp do zaklęć i nie muszą ich przygotowywać zawczasu, lecz jednocześnie repertuar czarów jest bardziej ograniczony. Magia objawień nie wymaga wyszukanych gestów ani innych magicznych formuł, dlatego też wyrocznie bez problemu mogą władać podstawowym, bojowym wyposażeniem włącznie ze zbrojami i tarczami, choć nie mają formalnego treningu w tej materii, dlatego ciężkie zbroje sprawiają im trudności.

Wyrocznia ma dostęp do misterium (ang. mystery) dzięki któremu włada zaklęciami i innymi mocami. Można dyskutować czy sama wyrocznia wybiera sobie misterium, czy raczej jest powołana przez los (lub coś innego) do danego misterium. Cień tej sprawy nie jest znany, lecz wiele wyroczni przez całe życie próbuje go zgłębić. Misterium może być jakaś idea, oddanie bóstwu (lub bóstwom) albo powołanie do jakiegoś symbolu albo zjawiska. Tak czy siak, raz wybrane misterium nie może być zmienione gdyż wyrocznia oddaje mu się całkowicie. Bezpośrednio z danym misterium wiążą się objawienia (ang. revelation). Są to specjalne moce które raz dziennie może przywołać śmiałek. Wraz z doświadczaniem wyrocznia poznaje nowe objawienia które może używać.

Wraz z misterium wyrocznia zyskuje, czy też raczej zostaje obarczona klątwą. Klątwa wyroczni sprawia jej zawsze jakąś trudność, lecz jednocześnie może zostać przekuta w pewne zyski. Wraz z doświadczaniem wyrocznie coraz lepiej rozumieją brzemię jakie dźwigają i potrafią je przemienić na nowe zdolności. 

ŹródłaEdytuj

Więcej w Fandom

Losowa wiki