Fandom

Sferopedia

Wytrwałość

4364strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Share

Miasto Brama
Fortitude.jpg
Mapa Wytrwałości
Wytrwałość
Lokalizacja Zewnętrze
Władza Tajemne Konklawe
Mieszkańcy Harmonium, oczekujący, ludzie, pierwszaki
Charaktery praworządny neutralny/praworządny dobry
Brama do Arkadii
Frakcje i sekty Harmonium
Ważne miejsca Konfesjonał, Blok Prawa

Niektórzy sferowcy zwą Wytrwałość (ang. Fortitude) "Jajem," (ang. The Egg) gdyż miasto znajduje się w murze zakrzywionym w kształt idealnego owalu. Blisko jednego krańca znajduje się Brama do Arkadii, zaś przy drugim wielki stadion zwany Konfesjonałem (ang. the Confessional) (patrz "Miejsca"). Dwa główne wejścia do miasta są na obu końcach, lecz wiele pomniejszych przejść usianych jest wzdłuż całej rozciągłości miejskiego muru.

Ulice Wytrwałości są szerokimi, wyłożonymi białymi płytami bulwarami obejmującymi przepiękne parki i sady. W istocie, równo połowa miasta wypełniona jest gajami, parkami i fontannami, a druga połowa budynkami. Bloki są czyste i dobrze utrzymane, każdy oferując dobrą mieszankę różnorodnych sklepów. Większość budynków w tej wersji Wytrwałości ma kamienne pierwsze piętra, zaś wyższe z drewna i gliny, zwieńczone zaś dachami ze strzechy. Dwiema wrzucającymi się w oczy kamienne budowlami są Brama do Arkadii oraz Konfesjonał.

BramaEdytuj

Brama do Arkadii spoczywa na szczycie niskiej, okrągłej piramidzie schodkowej wykonanej z siedmiu ułożonych jeden na drugim poziomów, ze schodami pnącymi się z czterech różnych kierunków. Sama brama jawi się jako wielki zielony płomień, a wybierający się do Arkadii podróżnicy po prostu przez nią przechodzą, bez szwanku. Lokalna śpiewka niesie, iż złe trepy są oczyszczane przechodząc przez płomień, lecz inne legendy mówią, że nie wysiadają oni tak łatwo.

MieszkańcyEdytuj

Gdyby nie mieszkańcy, Wytrwałość byłaby miłym miejscem do odwiedzenia. Tutejsi mieszczanie (pięć tysięcy, głównie ludzi i krasnoludów są niebezpieczną zbieraniną, mieszanką pierwszaków, członków frakcji oraz oczekującymi Arkadii. Tutejsi oczekujący mają zdolność wykrycia charakteru. Inni rodzimi mieszkańcy planu (za wyjątkiem oczekujących) są niewrażliwi na iluzje i urojenia. A Wytrwałość jest miejscem popularnym dla Twardogłowych (trzaskaczy frakcji Harmonium). Mogą rzucić czar zauroczenie osoby raz dziennie. W ostatecznym rozrachunku, mieszkańcy upewniają się, że wszystko w mieście dobrze się prowadzi - w przeciwnym razie... Kłamcy, striptizerki i złoczyńcy unikają tego miejsca jak ognia.

WładzaEdytuj

Władzami Wytrwałości jest siedmiu członków Tajemnej Konklawe (ang. the Secret Conclave), wybranej przez tych w mieście, którzy kierują się dobrem i praworządnością. Nowa elekcja następuje za każdym razem, kiedy Procesja Modronów (ang. the Modron Procession) przechodzi przez miasto. Kiedy nadchodzi horda, głosujący wybierają siedmiu obywateli na stanowiska Konklawe. Lista zwycięzców zostaje ukryta przed opinią publiczną. Jednakże, jednym znanym członkiem obecnej grupy jest Skylar Mendacin, potężny ludzki wojownik w służbie Twardogłowych.

MiejscaEdytuj

Fortitude.jpg

Mapa Wytrwałości

Poza Bramą do Arkadii, najważniejszą lokacją w Wytrwałości jest Konfesjonał. Wielka arena zanurzona w ziemi, równoważąca wznoszącą się piramidę znajdującą się po drugiej stronie miasta. Konfesjonał jest perfekcyjnie zbudowany - każdy kto stanie na najniższej scenie, może zostać usłyszany w odległych krańcach areny.

Konfesjonał jest wykorzystywany do wyznawania winy i wykonywania kary. Parę razy na tydzień, mieszkańcy gromadzą się na arenie (podróżnicy poszukujący dobrych siedzeń powinni przybyć wcześniej) i każdy może wejść scenę, by przyznać się do swoich przestępstw i wad. Następnie tłum wydaje osąd, który, zależnie od jego nastroju, waha się od słownego ostracyzmu po wpisania skurla do księgi umarłych. Odmówienie przyjęcia kary wpisuje trepa do księgi umarłych w trybie natychmiastowym - tłum od razu wymierza karę. Zazwyczaj, straże Twardogłowych zaciągają przestępców i podejrzanych na osąd, lecz można się zdziwić jak wielu jest ochotników by zmyć swoje grzechy krwią. Niektórzy zdają się mieć potrzebę oczyszczenia samych siebie.

Wytrwałość ma wiele doskonałych karczem, lecz najpopularniejszą są Łzy Tyra (ang. Tears of Tyr), które oferują podróżnikowi wspaniały widok na Konfesjonał. Jego właścicielka, Gladola DeFarge jest przypuszczalnie skruszoną kapłanką Loviatar.

  • Ważne miejsca na mapie:
    • 1. Konfesjonał:
    • 2. Brama do arkadii:
    • 3. Blok Prawa: (ang. The Block of Law) Formalnie znany jako miejska siedziba Harmonium, Blok wygląda jak brzmi: to budowla ukształtowana w wielki kawał szarego, plamistego kamienia, wybudowana by przypominać Koszary Miejskie z Sigil (główną siedzibę frakcji). Jej biura i kwatery zajmują cały miejski blok. Budynek ma cztery wejścia, po jednym z każdej strony.
    • 4. Łzy Tyra: Jedna z najpopularniejszych karczem w Wytrwałości, prawdopodobnie dzięki położeniu blisko Konfesjonału, by podróżnicy mogli obserwować procesy w wygodzie z okien i balkonów. To powściągliwe miejsce, prowadzone z nieco większą klasą niż większość spelun, lecz przyciąga rozmaitych rezydentów i gości, gdyż serwuje bogate ale oraz jedzenie wraz z tańszą, pospolitszą strawą.
    • 5. Szemrzący Cmentarz (ang. The Babbling Boneyard): Pełen czystych rzędów nagrobków, cmentarz ten utrzymuje najbardziej prawych obywateli Wytrwałości, którzy przeszli do księgi umarłych. Każda tabliczka nagrobna jest zaklęta, by wydać mowę pochwalną na cześć pogrzebanej osoby i jej osiągnięć, kiedykolwiek ktoś zatrzyma się przy grobie na dłużej niż kilka sekund. Kiedy zajmowany przez grupy żałobników, każdy wyzwalający inny nagrobek, Cmentarz może stać się bardzo hałaśliwym miejscem.
    • 6. Kula Dnia i Nocy (ang. The Orb of Day and Night): W Arkadii, wielka kula umieszczona na czubku najwyższego szczytu obraca się nieprzerwanie, wypełniając połowę planu ciepłym światłem i połowę gwiezdną ciemnością, w sztywnych 12-godzinnych cyklach. Harmonium wybudowało kamienną wieżę w centrum miasta, na szczycie które jest ich własna wirująca kula dająca matowe światło i atramentową ciemność (bez gwiazd). Niestety, kula nie jest doskonałą sferą, toteż podział pomiędzy światłem i cieniem nie zawsze przyjmuje 12 godzin; zakłopotani Twardogłowi są zawsze obok swojej wieży, majstrując nad kulą, próbując uczynić ją bardziej precyzyjną.

Bieżące wydarzeniaEdytuj

W ciągu ostatnich kilku tygodni, powietrze w Wytrwałości stało się naelektryzowane. Tajemne Konklawe rozstrzygło, że miasto jest niemal dostatecznie godne dołączyć do Arkadii. Oczywiście oznacza to, iż Konfesjonał był dodatkowo zajęty, zarówno ochotnikami oraz podróżnikami przyduszonymi przez Twardogłowych. W istocie, niektórzy mówią, iż miasto już osunęło się do Arkadii, a ta następna kopia zajęła jego miejsce na Zewnętrzu.

ŹródłaEdytuj

Miasta Bramy
Doskonałość Brama Kupiecka Ekstaza Faunel Matecznik
Wytrwałość ↑Dobro↑ Glorium
Automata ←Praworządność Sigil Chaotyczność→ Xaos
Rigus ↓Zło↓ Harmider
Żebra Pochodnia Beznadzieja Klątwa Kiła-Mogiła

Więcej w Fandom

Losowa wiki