Fandom

Sferopedia

Wyznawcy Źródła

4365stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij

Frakcja
Planescape believers of the source faction symbol by drdraze-d69uvwt.png
symbol Wyznawców Źródła
Wyznawcy Źródła
Przydomki Bogowcy

Siedziba na planach

półplany Eteryczne

Siedziba w Sigil

Wielka Kuźnia

Faktol

Ambar Vergrove

Charakter

Rasy

Klasy, profesje

Religia

bogowie testowania: Bryhaspati, Jazirian, Shekinester o Trzech Twarzach, Chung Kuel; bogowie doskonałości: Sif, Lugh

Sojusznicy

Atar, Straż Zagłady (tymczasowy sojusznik)

Wrogowie

Grabarze, Loża Ponurych

Każde życie pochodzi z tego samego boskiego Źródła. Przychodzi i odchodzi w formie, w jakiej kosmos poddaje je próbom.

Doktryna Wyznawców Źródła

Filozofia Edytuj

Boskość wzywa! Usłysz wołanie kuźni! Pozwól życiu kształtować siebie, gdy boskość przy tym czuwa.

– „Z kuźni”, pieśń Faktola Ambara

Według Bogowców wszystko ma w sobie zalążek boskości. Każdy może stać się bogiem, jeżeli nie w obecnym życiu to w którymś z kolejnych. Potrzeba jedynie cierpliwości. Świat jest poligonem doświadczalnym, na którym wszystkie istoty są cały czas poddawane próbom. Ich celem jest przetrwać, osiągnąć sukces i awansować wyżej. A kiedy im się nie uda, kolejne wcielenie otrzymuje nową szansę.

Ta prosta teoria komplikuje się w momencie, gdy próbuje się ustalić, co jest testem. Powinno się być złym, dobrym, chaotycznym czy praworządnym? Na to pytanie Bogowcy wciąż szukają odpowiedzi. Po drugie, w swym pragnieniu awansu nieraz można się zaplątać i skończyć jako pierwszak, albo, o zgrozo, bies. I w końcu, stanie się Mocą nie jest ostatnim krokiem na tej ścieżce. Istnieje coś więcej, do czego powoli dążą sami bogowie. W miarę awansu poszczególnych jednostek i przekroczenia przez nich ostatecznego progu, Wieloświat wypróżnia się. Są światy na Planie Materialnym, gdzie zostało już bardzo mało pierwszaków. W końcu nadejdzie moment, kiedy wszyscy dostąpią tego wniebowzięcia i Wieloświat przestanie istnieć. I właśnie taki jest według Wyznawców Źródła cel jego istnienia. Oni sami pragną zrozumieć kryteria awansu i przyśpieszyć ten proces, aby jak najprędzej rozpocząć nową egzystencję w zupełnie innym Wieloświecie.

Historia Edytuj

Początki frakcji Bogowców sięgają czasów przed Wielkim Przewrotem, kiedy swoją działalność rozpoczął Perrine, uważany za pierwszego faktola. Był on zarówno atletą jak i filozofem. Znalazł on grupę podobnych sobie ludzi i razem stworzyli główną myśl Wyznawców - to nasza egzystencja nas kształtuje. W czasie Przewrotu pojawiła się w Sigil kobieta imieniem Augy z Faunelu która ugruntowała pozycję Wyznawców jako frakcję i na zawsze zmieniła ich filozofię. Utrzymywała ona, że odradzała się już tysiące razy i pamiętała swoje poprzednie wcielenia. Zależnie od swoich decyzji wchodziła ona w swoich wcieleniach w górę lub w dół drabiny egzystencji. Bogowcy uwierzyli wtedy, że każdy może stać się bogiem. To właśnie ona została następnym faktolem i stworzyła nazwę frakcji która trwa do dziś. Od tamtego czasu śledzili oni każde wzmianki ludzi o pamiętaniu ich poprzednich wcieleń. Pod Zbrojownią znajdowały się całe stosy kości, które sama faktolka postanowiła zbadać w poszukiwaniu potwierdzenia swoich idei. Niestety została ona opętana przez tannar'ri imieniem Fosnatu'u, który następnie próbował nagiąć cele frakcji poprzez namawianie jej członków do czynienia zła. Jej przyjaciółka Roscoe zorientowała się że coś jest nie tak i musiała zgładzić Augy. W związku z włamaniem do Zbrojowni Straż Zagłady zaczęła wtedy w odwecie atakować Bogowców. Praca Luce, matematyka i muzyka zarazem, rozpoczęła kolejny trend wśród Bogowców. Mówił on, że każdy moment w czasie i przestrzeni posiada unikalną częstotliwość. Może być ona obniżona o kilka oktaw i wysłuchana przez śmiertelników. Wyznawcy Źródła twierdzili, że ta muzyka może przekazać osobie jak blisko jest do osiągnięcia boskości. W tym czasie również zajęli Wielką Kuźnię jako ich główną kwaterę. W tym czasie każdy wierzący tworzył muzykę co denerwowało Harmonium, ponieważ burzyło porządek i tworzyło chaos. Starcia z tą frakcją zresztą trwają do dzisiaj.

FaktolEdytuj

Ambar.jpg

Faktol Ambar

Ambar Vergrove urodził się na Zewnętrzu w miejscu zwanym Fayrie. Jego matka, Galina, była elfką wygnaną z plemienia. Mimo to Ambar żył w dobrobycie, wychowywany w duchu pieśni i kultury elfów. Pewnego dnia zakochał się on w Caye, pannie z Quybier. Zapytał on o rękę jej ojca, Floriena, ale został odrzucony. Nie mógł zrozumieć powodu tej decyzji, ale jego matka stwierdziła że to przez jego status społeczny. Porwał on Caye i razem trwali w szczęściu, do momentu aż Florien wysłał swoje straże by ich odnaleźli. Zabili oni Galinę, Caye z nienarodzonym dzieckiem, a samego Ambara przyprowadzili przed oblicze króla. Mowa półelfa poruszyła Floriena, podarował mu kosz diamentów i wygnał z Fayrie. Ambar podróżował przez plany szukając miejsca które mógłby nazwać domem. Nie znalazł go, ale napotkani Wyznawcy Źródła dali mu spokój ducha. Jego uprzejmość i dobroć pozwoliła mu osiągnąć stopień faktola.

OsobistościEdytuj

  • Ambar Vergrove - faktol, neutralny dobry łowca, półelf.
  • Zena - faktotum, neutralna dobra łowczyni, diabelstwo.

Siedziby i wpływy Edytuj

SigilEdytuj

Kwaterą Wyznawców Źródła w Sigil jest Wielka Kuźnia.

PlanyEdytuj

Bogowcy posiadają wiele baz na półplanach Eteru, które jako twór potężnych śmiertelników są dowodem na prawdziwość ich wiary.

PowiązaniaEdytuj

Wyznawcy Źródła sprzymierzeni są z Atarem, którego członkowie podzielają ich wiarę w istnienie jakiejś transcendentnej istoty ponad bóstwami. Pogląd o ostatecznym końcu Wieloświata łączy ich ze Strażą Zagłady, jednak ich sojusze zwykle są tymczasowe. Loża Ponurych i Grabarze nie zgadzają się z filozofią Bogowców i uważają ich za wrogów.

ŹródłaEdytuj

Frakcje i Sekty Planescape
Frakcje
Atar | Chaosyci | Grabarze | Harmonium | Loża Ponurych | Liga Rewolucyjna | Łaskobójcy | Oko Umysłu | Pierścieniodawcy | Przeznaczeni | Skurlobójcy | Stowarzyszenie Porządku | Straż Zagłady | Stronnictwo Doznań | Synowie Łaski | Transcendentalny Zakon | Wolna Liga | Wyznawcy Źródła | Znak Jedynego
Sekty
Gildia Anarchów | Obrońcy | Ekspansjoniści | Zielona Gildia | Matematycy | Pierścieniodawcy | Inkanterium | Merkanci | Szałowcy | Wywłaszczeni | Opozycja | Pierwotni | Przechrzty | Zakon Planarnej Milicji

Więcej w Fandom

Losowa wiki