Fandom

Sferopedia

Yggdrasil

4365stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij

103941.jpeg

Yggdrasil z oznaczonymi portalami

Yggdrasil.jpg

Jedna z wizji Jesiona Świata, sięgającego swymi odnogami do różnych planów

105829.jpeg

Krajobraz Yggadrasilu

Yggdrasil, Jesion Świata (ang. Yggdrasil, World Ash) to jedno z najbardziej niesamowitych zjawisk na planach. Jest to drzewo tak olbrzymie, że jego korona znajduje się na pierwszej warstwie Ysgardu, natomiast odnogi korzeni sięgają do mnóstwa rozlicznych planów. Wskutek tego drzewo wykorzystywane jest jako droga, służąca podróży między planami. Jedna z odnóg, zwana Helvig, sięga do Nilfheimu w Hadesie. Na Ysgardzie prowadzi do niej jaskinia Gniper, pilnowana przez potwornego psa Garma. Inna z odnóg prowadzi do królestwa Lokiego w Pandemonium, a kolejna do siedziby Norn na Zewnętrzu. Gałęzie sięgają równie daleko, zahaczając nawet o Plan Astralny i Material. Podobno Yggdrasil styka się z każdą krainą, w której wpływy bądź wyznawców mają bogowie nordyccy. Gałęzie stykają się też na pewno z Limbo, Elizjum i Ziemiami Bestii. Kora Yggdrasila ma kolor srebrny a jego owalne liście mają barwę błyszczącej czerni i błękitu.

Podróż poprzez Yggdrasil wymaga wspinania się po korzeniach, pniu i gałęziach Jesionu. W każdym miejscu, w którym można przejść na plan materia drzewa zanika, ustępując miejsca portalowi podobnemu do jezior koloru, spotykanego na Astralu. Widać przez nie tylko mgliste zarysy tego, co leży po drugiej stronie. Portale te są dwukierunkowe. Większość z nich ma strażników - aasimony na planach wyższych, yugolothy na niższych a na Ysgardzie oczekujących Heimdalla. Do zagrożeń trzeba zaliczyć jeszcze wiatr astralny, potrafiący niekiedy strącić nierozważnych wędrowców w pustkę astralu, oraz zdradliwą grawitację, zmieniającą kierunek przy zbliżaniu się do portali (pomocna bywa tu obserwacja mchu). Podróże po Yggdrasilu nie są długie, rzadko kiedy zajmują więcej niż tydzień.

Jesion Świata zamieszkany jest przez ratatoski - humanoidalne wiewiórki, znające każdy korzeń i gałąź drzewa i za odpowiednią zapłatą chętnie służące jako przewodnicy. Drzewo zamieszkują także wielkie orły, służące za jego strażników. W zakamarkach kory mieszkają ogromne korniki a opadłe liście służą za pokarm hordom dzików.

Jak głosi cień, Yggdrasil jest źródłem potęgi bogów nordyckich. U zarania świata Odyn wisiał przez wiele dni na drzewie, co było ceną zdobycia sekretów magicznych runów. U stóp drzewa mieszka wężo-smok Nidhogg, który wraz ze swoim potomstwem cały czas podgryza jego korzenie. Przepowiednia głosi, iż w czasie Ragnaroku, upadku nordyckich mocy, smok w końcu powali drzewo.

MieszkańcyEdytuj

  • Korona:

Ratatosk, ogromne kruki, zimowe wilki

  • Korzenie:

żmijowe drzewa, linnormy, marzanny, żelaznoszczęcy, giganci lodowi

ŹródłaEdytuj

Więcej w Fandom

Losowa wiki