Fandom

Sferopedia

Ythri

4365stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij

Ythri - dawne miasto-państwo Tari, słynące jako centrum nauk medycznych na płaskowyżu Athas i najważniejszego eksportera medykamentów, zanim zostało zniszczone podczas Wojny Oczyszczenia przez Kalid-Ma i jego zwolenników. Dawne zapiski mówią o tym mieście jako mieście-labiryncie. Aktualnie ruiny.

Głową miasta-państwa był Wysoki Lekarz (ang High Physician).

Historia Edytuj

Informacje podane w historii pochodzą z 4 ed.; może być niekanoniczne względem poprzednich edycji

Miasto powstało 13 929 lat temu, szybko uzyskało status metropolii dzięki specjalizacji medycznej oraz płodności Tari. Po 200 latach doszło do wojny domowej znanej jako Konflikt Plagi Umysłu (ang. Mind Blight Conflict). Powodem jej był fakt, że Wielki Lekarz nie zgodził się na eksperymenty medyczne mające zwiększyć moce umysłowe. Wojna trwała 12 lat i zwolennicy eksperymentów zostali pokonani i straceni.

Po ponad tysiąca lat politycznego spokoju Tari zostały zaatakowane przez psionicznego pasożyta. Nie znając sposobów na leczenie wszyscy zakażeni zostali zakopani żywcem w katakumbach miejskich. Po tym akcie desperacji miasto szybko wstaje na nogi dzięki zdominowaniu handlu ziołami, medykamentów oraz toksyn. Od tego momentu wemikowie zaczęli regularnie napadać na ich karawany.

Miasto zostało dotknięte falą terroru około 8 tys. lat temu, kiedy to w niewyjaśnionych okolicznościach zmarł ówczesny Wysoki Lekarz. Powołana została inkwizycja, która poszukiwała spiskowców. Po aresztowaniu i skazaniu Skerrit'a, członka rady, oraz jego znajomych. Oskarżeni byli o bycie członkami Konspiracji Cieni (ang Phantom Conspiracy). W następnym pokoleniu druidzi zostali zmuszeni do opuszczenia miasta, gdyż zaczęli wieszczyć jego zagładę. Kilka rodów dołączyło do nich.

Kiedy Rajaat zaczął nauczać magii Tari z Ythri bardzo licznie szli do niego na nauki. Kilkaset lat później, Wielkiej Lekarce Ekvin udało się wynegocjować pokój z wemikami.

W połowie 4 tysiąclecia czarodziej Kalium przybył do miasta poszukując lekarstwa na chorobę jego syna. Ponieważ medykamenty poprawiły jego stan tylko na chwilę i ostatecznie dziecko zmarło po rocznej terapii to załamany mag przeklął miasto. Dołączył do najbliższych współpracowników Rajaata, przyjmując imię Kalid-Ma.

W czasie Wojny oczyszczenia Kalid-Ma nie od razu podjął atak na miasto, przez co miasto mogło przygotować się do walki. Kiedy wemikowie zostali prawie wybici w pień przez Tectuktitlaya niedobitki uciekły do tego miasta. Doszło do sojuszu tych dwóch wrogich sobie ras. Efektem sojuszu było wykucie ostrza Del-gen, które mogło pokonać Czempiona oraz jego armię (złożoną ze zmutowanych Tari).

Podczas ataku na miasto wódz wemików dokonał samobójczego ataku na czarodzieja, który okazał się być nieskuteczny. Miasto zostało zniszczone a niedobitki Tari uciekły po całym świecie. Po upadku miasta, i innych centrów cywilizacji szczuroludzi, Kalid-Ma nie był już zainteresowany dalszą eksterminację.

Więcej w Fandom

Losowa wiki