Fandom

Sferopedia

Złoty Ogień

4364strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Share

Goldfire.jpg

Kraina Złotego Ognia z Paszritą, białym miastem ciepła Mitry oraz Marraszad, wielobarwnym miastem świtu Surji, w krajobrazie Merkurii.

Złoty Ogień (ang. Goldfire) to boska kraina Mitry i Surji na Merkurii na Celestii.

CharakterEdytuj

Światło rozpędza zło, a czyste promienie słońca są znakiem łaski i sprawiedliwości. Serce otwarte na światło daje swojemu właścicielowi życie radości. Ignorancja, strach i ubóstwo są narzędziami ciemności i muszą zostać wykorzenione. Pomyślne żniwa i bogactwo z handlu są boskimi objawami przychylności.

MocEdytuj

Mitra i Surja. Te dwie moce słonecznego światła i ciepła oraz brzasku i zmierzchu władają razem Złotym Ogniem.

OpisEdytuj

Skąpawszy krainę w nieustannym blasku, słońce nigdy całkowicie nie zachodzi nad Złotym Ogniem. Miasto Paszrita (ang. Pashrita) posiada często uczęszczaną bramę do Bytopii, domu Sawitara, innej słonecznej mocy z panteonu Mitry, bóstwo słońca długiego dnia. Uszas, córka świtu, także składa częste wizyty na stokach Niebiańskiej Góry ze swojego domu na Elizjum, choć jej przyjścia i odejścia nie są tak ściśle regularne jak słońce, nad którym czuwa.

Główne miastaEdytuj

Złoty Ogień ma dwa ludne miasta, Paszrita i Marraszad (ang. Marrashad). Paszrita jest miastem ciepła Mitry, a Marraszad miastem świtu Surji. Oba są oddane kultowi słońca, lecz ich mieszkańcy różnią się niczym dwie bestie chaosu.

Paszrita jest miastem białych budowli. Każdy dom ma centralny piec pokryty płytkami promieniującymi ciepłem podczas ciemniejszych godzin. Brama do Bytopii jest układem dwóch złotych filarów z wygrawerowanymi znakami, pieczęciami i przepowiedniami każdego zaćmienia oraz słonecznej koniunkcji znanych uczonym i astrologom Złotego Ognia. Mieszkańcy Paszrity rozkoszują się ścisłymi debatami nad cieniem wyrzeźbionych proroctw, znajdując szczególną przyjemność w ściąganiu nowych w mieście do boju. Sama brama jest zawsze otoczona aurą ciepła, a wszystkie do niej drogi jarzą się poświatą. Świątynia Złotego Byka Mitry (ang. Temple of the Golden Bull) góruje ponad budowlami w środku miasta, wykonana z ciepłego marmuru obwieszonego jedwabnymi sztandarami.

Marraszad jest miastem o woni jaśminu oraz woskowym i blednącym świetle. Jego wielobarwne mury są stiukowane cieniami od żółci przez róż po szarość, zmieniając się tak subtelnie jak sam blask świtu. Tak jak połyskliwe światło Paszrity odzwierciedla gwarność swoich mieszkańców, tak blada iluminacja Marraszad spowija miasto nieśmiałych duch, pokorne i przyjazne typy, które zdają się być łatwą ofiarą dla jakiegokolwiek trzaskacza z ostrzem i zamiarami.

Marraszad jest także domem Paleniska Światła (ang. Crucible of Light), paleniska w kształcie lotosu wykonanego z różowego marmuru, nieprzerwanie podgrzewanego przez ciepło światła wydobywającego się z jego czaszy. Stworzenia wkraczające do paleniska są oczyszczone ze wszelkich tendencji złego charakteru, włączając w to przeklęte przedmioty, likantropię i inne magiczne źródła. (Jeśli baatezu czy tanar'ri zostali doń wrzuceni, cóż, zostaliby zniszczeni. Pozornie, najprotszy sposób wpisania ich do księgi umarłych. O ile komuś uda się doprowadzić czarta do środka misy...)

Specjalne warunki Edytuj

Złoty Ogień pali i niszczy wszelkie nieumarłe istoty i oświetla wszelkie niewidzialne stworzenia. Nieumarli cierpią skumulowane 1k6 obrażeń za każdą rundę odsłonięcia się na światło Złotego Ognia. Takoż wampir ucierpiałby 4k6 obrażeń w ksztartej rundzie odsłonięcia się na światło.

Jest możliwe ukryć się w cieniach w Złotym Ogniu, lecz wszystko skryte w cieniach czy pod ukrytem zaklęcia ciemności po prostu przestaje istnieć. To zniknięcie nazywane jest zaćmieniem, a same zaćmione istoty utrzymywane są w stanie zastoju póki światło nie padnie na nie ponownie; nic może ich wówczas skrzydzić czy na nie wpłynąć. Stworzenia pod ukryciem zaklęć ciemności mogą wykonać rzut obronny by uniknąć uwięzienia. Stworzenia dotknięte zaklęciem trwałej ciemności zostają wyzwolone kiedy ciemność zostaje rozproszona przez wschodzące słońce.

Ważne postacie Edytuj

Archon Penemue (tron archon) jest odpowiedzialny za nauczanie sztuki pisarskiej oraz za leczenie ignorancji w istotach wieloświata. Oczywiście, jego zadanie jest nieskończone.

Jego prawą ręką jest jego posłaniec Dumah (archon trębacz), niosąca słowo od archonów do Bractwa Planarnej Milicji. Dumah wydaje się chwalebna jako posłaniec w snach na jawie z wizjami, przepowiedniami i ostrzeżeniami przed bliskim złem. Mówi się, iż głos Dumah sięga tak daleko jak brzmienie trąb, a jej omeny i trudne zadania nigdy nie są uciszone i ignorowane.

Penemue i Dumah są dwiema najważniejszymi postaciami w Złotym Ogniu, często podróżując wzdłuż i wszerz krainy, wydając wyroki, przypieczętowując akty prawne i testamenty, przyznając prawa i obowiązki lenne zasłużonym. Pozostają niestrudzeni w dążeniu ścieżką odwagi.

Władcą Paszrity jest paladyn Benazir Singh (kobieta, człowiek, paladyn, Harmonium, praworządny dobry). Jej siła, uczciwość i skrajne oddanie wymierzaniu sprawiedliwości zdobyły jej wielu przyjaciół i dwukrotnie tylu wrogów. Kiedy może uciec od swoich licznych obowiązków i odpowiedzialności, często wędruje po krainie ujeżdżając swojego bojowego konia, Różę Brzasku (ang. Dawn's Rose), jeżdżąc śród oczekujących i poznając ich troski.

Usługi Edytuj

Różdżki światła (ang. wands of light) przepojone blaskiem słońca są swobodnie sprzedawane na placach i rynkach dla użytku podróżników do ciemniejszych krain. Różdżki zapewniają zarówno prawdziwe słoneczne światło jak i ciepło przez liczbę dni równą cenie różdżki podzieloną przez 10 sz.

Złoty Ogień znany jest także za swoich doskonałych tkaczy jedwabiu, złotego sukna oraz bawełny i lnu wysokiej jakości. Ich barwiarze mają zamiłowanie do jasnymi różów, głębokich purpurów, wszelkich odcieni czerwieni, pomarańczy, bogatych brązów i lśniących żółci. Niziołki z Zielonych Pól często przybywają do Złotego Ognia po bandany i szale. Oczekujący samego Złotego Ognia z dumą noszą własne tkaniny na sporych, otwartych połaciach terenu czyniąc ich widocznymi ze sporych odległości i zamieniając miejskie ulice w lśniące masy przypominające migoczący ogień.

ŹródłaEdytuj

  • Planescape - Planes of Law

Więcej w Fandom

Losowa wiki