FANDOM

Animals11

Glyptodon

83546

Mamut włochaty

Animals12

Megaloceros

Animals14

Smilodon

83547

Zeuglodon

Dire Boar

Złowieszczy dzik

Dragon2921

Złowieszcza fretka

86669

Złowieszczy jastrząb

94133

Kobold dosiadający złowieszczą łasicę

Animals2

Złowieszczy łoś

Animals1

Złowieszczy niedźwiedź

Animals13

Złowieszczy niedźwiedź polarny

DireRhinoceros

Złowieszczy nosorożec

Animals16

Złowieszcze orły

Animals8

Złowieszcza puma

Animals10

Złowieszczy sęp

Animals7

Złowieszczy szakal

Animals9

Złowieszczy żółw

Złowieszcze zwierzęta (ang. dire animals) są większymi, wytrzymalszymi i wredniejszymi wersjami zwyczajnych zwierząt. Dosyć blisko przypominają swoje zwyczajne odpowiedniki, są jedynie odrobinę większe i potężniejsze, i z dziką, prehistoryczną, a nawet demoniczną przeciwstawnością. Ostre, brzydkie, kościane grzbiety wystają z ich kręgosłupów, kończyn i głowy. Niektórzy mówią że są stworzeniami które zostały wystawione na demoniczną energię lub przeklęte przez bogów, podczas gdy inni twierdzą że są zwyczajnymi stworzeniami na których eksperymentowali szaleni czarodzieje. Złowieszcze zwierzęta nie potrafią mówić, posiadają zwierzęcą inteligencję i nie noszą ekwipunku.

GlyptodonEdytuj

Mamut włochatyEdytuj

MegalocerosEdytuj

Megaloceros jest dużym, potężnym jeleniem, mierzącym 2,1 metra w kłębie, mierząc wraz z 45-kilogramowym porożem 3,7 metra. Lubi jeziora i bagna i można go wytrenować by służył jako wierzchowiec. Ogromne poroża stworzenia są popularnymi dekoracjami do zamków i loży myśliwskich. Te bestie służą również jako potężne totemiczne bestie dla neandertalczyków i śnieżnych goblinów, które zwą zwierzęta "Wielkim Śnieżnym Łosiem".

Smilodon (tygrys szablastozębny)Edytuj

Dwukrotnie większy od lwa, uzdolniony w zabójczych taktykach polowania i uzbrojowny w mordercze kły, smilodon (lub tygrys szablastozębny) jest władcą lodowych równin i wzgórz. Tygrys szablastozębny nie jest właściwie blisko spokrewniony z innymi tygrysami. Smilodon ma ponad 2,4 metra długiści i waży ponad 360 kilogramów. Stado jest rządzone przez szablastozębne samice, chociaż czasami dwa lub nawet trzy samce są tolerowane. Ulubionymi ofiarami stworzeń są roślinożercy tacy jak branty, mamuty, glyptodony, konie i megalocerosy. Chociaż współpracują, walki o dominację, pożywienie, terytorium i partnerów są powszechne, a czasami nawet śmiertelne. Ryk tygrysa szablastozębnego jest głośniejszy niż lwa. Słabsze szablastozębne są często wypędzane ze stada w parach, po czym obejmują terytoria łowieckie w lasach lub wzgórzach. Używają jaskiń lub małych ziemnych legowisk by rodzić mioty i wychowywać swoje młode.

ZeuglodonEdytuj

Zeuglodony są masywnymi, niemal wężowymi wielorybamk które czają się w najzimniejszych oceanach. Są jednolitego szarego lub czarnego koloru. Ich głowy są długie i wąskie, z licznymi ząbkowanymi zębami w paszczach. W przeciwieństwie do większości innych wielorybów, ich ciała są dosyć chude i niemal wężowe w kształcie. Posiadają dwie pary płetw; przednia para jest duża i dobrze, lecz tylna para jest atropiczna niemal do punktu bezużyteczności. Odrobinę więcej niż połowę ciała zeuglodona zajmuje długi i potężny ogon. Olbrzymie groty ogona zeuglodona potrafią w niewielkim czasie roztrzaskać w drzazgi nawet najtwardsze statki. Zeuglodony do 23 metrów długości były widywane przez renomowanych marynarzy, lecz opowieści obfitują w masywne zeuglodony mierzące grubo ponad 23 metry długości. Jest prawdopodobne że większość wystarczajaco pechowych ludzi by spotkać takie stworzenie nie przetrwała by opowiedzieć opowieść.

Złowieszcza barakudaEdytuj

Złowieszcza barakuda ma około 3 metry długości i waży około 136 kilogtamów. Posiada kostne wypukłości wzdłóż kręgosłupa i pysk pełen wielkich zębów.

Złowieszczy borsukEdytuj

Złowieszczy dzikEdytuj

Złowieszcza fretkaEdytuj

Złowieszczy hipopotamEdytuj

W przeciwieństwie do swojego mniejszego kuzyna, złowieszczy hipopotam nie jest zadowolony z żerowania na roślinach. Jest mięsożercą, opierającym się głównie na rybach i mniejszych ssakach - lub nawet większych ssakach, jeśli zawędrują zbyt blisko do rzek, stawów i jezior które zamieszkują złowieszcze hipopotamy. Terytorialne i agresywne do ekstremów, złowieszcze hipopotamy atakują wszystko co przechodzi w pobliżu. Typowy złowieszczy hipopotam mierzy ponad 6 metrów długości i waży między czterema a sześcioma tonami.

Złowieszczy jastrząbEdytuj

Złowieszczy końEdytuj

Złowieszczy lewEdytuj

Złowieszczy lisEdytuj

Złowieszcza łasicaEdytuj

Złowieszczy łośEdytuj

Złowieszcza małpaEdytuj

Złowieszczy niedźwiedźEdytuj

Złowieszczy niedźwiedź polarnyEdytuj

Te masywne drapieżniki są znacznie większe niż złowieszczy niedźwiedź, mierząc niemal 6,1 metra długości i ważąc do 6804 kilogramów. Złowieszcze niedźwiedzie polarne są agrysywnymi łowcami które śledzą odkrywców i podróżnych, czekając na szansę by zaatakować.

Złowieszczy nietoperzEdytuj

Złowieszczy nosorożecEdytuj

Złowieszczy oposEdytuj

Złowieszczy orzełEdytuj

Złowieszcza pumaEdytuj

Złowieszcze pumy są przerażającymi, złośliwymi stworzeniami które bezlitošnie śledzą swoje ofiary. Złowieszcza puma mierzy około 2,4 metra długości i waży około 270 kilogramów.

Złowieszczy rekinEdytuj

Złowieszcza ropuchaEdytuj

Złowieszczy rosomakEdytuj

Złowieszczy sępEdytuj

Złowieszczy słońEdytuj

Złowieszczy szakalEdytuj

Złowieszcze szakale, w przeciwieństwie do zwyczajnych szakali polują bez strachu w dzień lub w nocy, w każdym obszarze i są nawet tak śmiałe by wkroczyć by wkroczyć do miejskich osiedli w poszukiwaniu niechronionego inwentarza - lub nawet niepilnowanych dzieci. Ich myśliwskie wycie przeszywa ich ofiarę grozą, a cywilizowany lud, który słyszy je spoza swoich namiotów wie że śmierć jest w pobliżu.

Złowieszczy szczurEdytuj

Złowieszczy tygrysEdytuj

Złowieszczy wążEdytuj

Złowieszczy węgorzEdytuj

Złowieszczy węgorz jest murenowatym zwierzęciem nietypowego rozmiaru. Potrafi osiągnąć długość 6 metrów lub więcej i ważyć do 227 kilogramów. W innych względach przypomina mniejszych kuzynów.

Złowieszczy wilkEdytuj

Złowieszczy żółwEdytuj

Złowieszczy żółw porusza się wolno poprzez pustkowia, konsumując kaktusy, krzaki jasłoszynów i twarde pustynne trawy. Jest bestią o złym temperamencie i szybką by rzucić się na intruzów. Złowieszczy żółw mierzy 6 do 9 metrów długości i waży 5443 kilogramy.

PochodzenieEdytuj

Złowieszcze zwierzęta są przeznaczone by reprezentować fantastyczne prehistoryczne zwierzęta. Wiele złowieszczych zwierząt posiaxa odpowiedniki w megafaunie realnego świata, takie jak mamut włochaty, megaloceros i zeuglodon. Wiele innych jednak ze swoimi wystającymi kościanymi grzbietami i kolcami są po prostu fantazyjnymi wymysłami.

Słowo dire (pl. złowieszczy, przyp. tłum) jest czasami używane by opisać część realnych prehistorycznych zwierząt, takich jak wilk straszliwy (ang. dire wolf).

Idea dużych wersji zwyczajnych stworzeń jako przeciwników bohaterów jest prawdopodobnie inspirowana przez opowieści z mitów i legend, takich jak lew nemejski, ogromny szczur lub rok. Takie stworzenia zostały licznie przedstawione w literaturze, takiej jak Pies Baskervillów.

ŹródłaEdytuj