Fandom

Sferopedia

Zaerith Menyar-ag-Gith

4364strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Share

Zaerith Menyar Ag-Gith, Wielki Githzerai - jest to nieśmiertelny, samozwańczy bóg-król githzerai. Rządy sprawuje z Wieży Iluminacji w Limbo - Latającym Mieście. Posiada subtelną władzę nad generałami Shra'kt'lor. Kontroluje całe społeczeństwo skłócając politycznych i militarnych liderów między sobą. Jest zarówno potężnym magiem jaki i psionem oraz wojownikiem. Githzerai czczą go jako wielkiego obrońce swojej wolności, ale nie wyznają jego kultu. Nie jest prawdziwą mocą. Pod jego wodzą, githzerai napadają zarówno na githyanki jak i illithidów. Król Zaerith popiera także coś, czego znienawidzone githyanki nie podejrzewają - złodziejstwo. Powodem tego jest, że umiejętności włamywacza są bardzo przydatne w infiltracji wrogich koloni. Zaerith posunął się tak daleko, że stworzył specjalne miejsce w Latającym Mieście (centrum magicznego szkolenia githzerai) w celu edukacji githzerai w kierunku sztuki kradzieży. Nikt spoza monastrów githzerai nie zna dokładnych początków rasy githzerai. Panuje ogólne przekonanie, że potężny lider wystąpił spośród tłumu niewolników illithidów, będąc wtedy githem zwanym Zaerith Menyar Ag-Gith. Poprowadził rebelię, która doprowadziła do wyzwolenia githzerai. Stało się tak, ponieważ nauczył swój lud znaczenia porządku w celu wycofania się i utrzymania pozycji nad zatoką przeciwko siłom chaosu w Limbo. Wkrótce Zaerith Menyar Ag-Gith założył pierwsze miasto w Limbo. Uważa się, że przed Zaerith Menyar Ag-Gith ich rasa nie istniała. Bytowały jedynie słabe istoty, które nie zasługiwały na poznanie smaku wolności.

Więcej w Fandom

Losowa wiki