Fandom

Sferopedia

Zakhar

4365stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij

Zakhar to tajemnicza rasa górskich krasnoludów, które zrezygnowały z kontaktów z innymi krasnoludami. Mają zawsze białą skórę i białe oczy, wyglądające jak u ślepców. Wielu z nich wygląda na chorych i wymizerniałych. Ich włosy są krótkie, białe lub szare. Zakhar są mniejsze niż inne krasnoludy, rzadko dochodzą do 120 cm wzrostu. Ich ręce i nogi przypominają gnomie. Noszą ciemne szaty z kapturami okrywającymi większą część twarzy. Noszą ciężkie skórzane rękawice przytykane srebrem i potężne buty. Ich głosy są niskie, ale Zakhar są ciche i mówią ponurym szeptem. Plemię to jest zrównoważone, poważne i bezemocjonalne. Zakhar nie lubią opuszczać swoich domów, ale wszyscy intruzi są ścigani bezlitoście po krainach. Oni nie wiedzą co to dyplomacja. Uwielbiają takować buławami i sierpami, a także włoczniami, wiele z ich broni ma zdolności magiczne. W dawnych czasach trzymali się wraz z innymi krasnoludami w górach, ale powstanie przeciwko Hylar spowodowało, że stali się wyrzutkami. Wszyscy odmawiają im pomocy, a Hylar pilnują aby nie wpuszczano ich do miast. Wielu z nich cierpi z powodu plagi pleśni. 80 procent Zakhar są bezpłodnych, a te które są płodne mogą wydawać na świat potomstwo raz na 5 lat. Śmiertelność niemowląt to 55 procent, a 15 procent jest głucha i ślepa. Są świetnymi kowalami i rzemieślnikami, uwielbiają też pieśni. Relacje: Wszystkie Zakhar całkowicie zrezygnowały z kontaktów z krasnoludami, wielu z nich jednak jest ofiarami eksperymentów derro. Mieszkają pod ziemią, gdzie trzymają wielkie jaszczurki, na których jezdzą, nie walczą też przeciwko duergarom , chyba, że zostaną do tego zmuszone. Najstarszy Zakhar, często uczony jest wodzem wszystkich. Zakhar nie piją alkoholu, wolą herbatę.

ŹródłaEdytuj

  • Dragonlance

Więcej w Fandom

Losowa wiki