Fandom

Sferopedia

Zakhar

4425stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij

Zakhar to tajemnicza rasa górskich krasnoludów, które zrezygnowały z kontaktów z innymi krasnoludami. Mają zawsze białą skórę i białe oczy, wyglądające jak u ślepców. Wielu z nich wygląda na chorych i wymizerniałych. Ich włosy są krótkie, białe lub szare. Zakhar są mniejsze niż inne krasnoludy, rzadko dochodzą do 120 cm wzrostu. Ich ręce i nogi przypominają gnomie. Noszą ciemne szaty z kapturami okrywającymi większą część twarzy. Noszą ciężkie skórzane rękawice przyetykane srebrem i potężne buty. Ich głosy są niskie, ale Zakhar są ciche i mówią ponurym szeptem. Plemię to jest zrównoważone, poważne i bezemocjonalne. Zakhar nie lubią opuszczać swoich domów, ale wszyscy intruzi są ścigani bezlitośnie po krainach. Nie wiedzą co to dyplomacja. Uwielbiają paktować buławami i sierpami, a także włóczniami, wiele z ich broni ma zdolności magiczne. W dawnych czasach trzymali się wraz z innymi krasnoludami w górach, ale powstanie przeciwko Hylar spowodowało, że stali się wyrzutkami. Wszyscy odmawiają im pomocy, a Hylar pilnują aby nie wpuszczano ich do miast. Wielu z nich cierpi z powodu plagi pleśni. 80 procent Zakhar jest bezpłodnych, a ci któży są płodni mogą wydawać na świat potomstwo raz na 5 lat. Śmiertelność niemowląt wynosi 55 procent, a 15 procent jest głucha i ślepa. Są świetnymi kowalami i rzemieślnikami, uwielbiają też pieśni. Relacje: Wszyscy Zakhar całkowicie zrezygnowali z kontaktów z krasnoludami, wielu z nich jednak jest ofiarami eksperymentów derro. Mieszkają pod ziemią, gdzie trzymają wielkie jaszczurki, na których jeżdżą, nie walczą też przeciwko duergarom, chyba że zostaną do tego zmuszone. Najstarszy Zakhar, często uczony jest wodzem wszystkich. Zakhar nie piją alkoholu, wolą herbatę.

ŹródłaEdytuj

  • Dragonlance

Więcej z Fandomu

Losowa wiki