Fandom

Sferopedia

Zakon Kielicha

4365stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij

Zakon Kielicha to wielka praworządna organizacja zrzeszająca najmężniejszych rycerzy, którzy poprzysięgli wypełnić najświętszy cel - zniszczyć wszystkie demony. Stosując się do najwyższych wymogów prawa, dobra i szlachetności, rycerze tego zakonu ucieleśniają dosłownie wszystkie co wiąże się ze słowem "Paladyn". Są najwyższym wcieleniem cnoty i czystości, doskonałości w walce i odwagi, dworności i subtelności, pobożności i oddania, ale niestety także arogancji i próżności. Zakon Kielicha zawdzięcza swoją nazwę magicznemu artefaktowi, Świętemu Kielichowi z magicznego srebrna, do którego według legendy zebrano krew jednego z bóstw walczącego z jednym z książąt demonów. Kielich jest zamknięty, ale otwarty posiada podobno liczne moce i co najważniejsze jest źródłem największego natchnienia, potrzebnego do walki z demonami. Zakon jest praworządny dobry, a jego członkowie wybrali na patrona Heironeousa, choć czciciele innych praworządnych bóstw są tu mile widziani. Zgodnie z charakterem zakonu jest to organizacja ściśle zhierarchizowana. Na jej czele stoi 9 Mistrzów Kielicha, którzy spośród siebie wybierają Wielkiego Mistrza. Ich największym obowiązkiem jest zapewnienie bezpieczeństwa relikwii, oraz ogłaszanie misji zmierzających do wyszukiwania innych relikwii pomocnych w zabijaniu demonów. Każdy z mistrzów dowodzi dziewięcioma Marszałkami Kielicha, którzy z kolei mają po 9 Kapitanów Kielicha, którzy dowodzą dziewięcioma sierżantami każdy. Sierżanci mają pod sobą grupę żołnierzy Zakonu Kielicha. Chcąc wstąpić do Zakonu Kielicha potencjalny rycerz musi się przygotowywać od lat młodości. Chłopcy i dziewczęta są obserwowani przez członków Zakonu, a następnie służą rycerzom jako giermkowie. Poznają życie zakonu od wewnątrz i są ściśle związani ze swym panem. Przez pięć lat u niego pracują i nie zadają żadnych pytań. Po tym czasie giermkowie biorą udział w zawodach, które mają wyłonić ich talenty i predyspozycje. Następnie każdy z giermków jest oceniany przez dziewięciu starszych rycerzy, głownie na podstawie sprawozdań członka zakonu, któremu służył. Jeśli ocena będzie pozytywna giermek przez rok służy sierżantowi, a następnie staje się nowicjuszem. Zadaniem nowicjusza jest doskonalić się tak aby sprostać wszystkim wymaganiom aby wstąpić do zakonu. Nowicjusz musi wykonywać misje bez zapłaty, zdobyć premię i zdolność rzucania czarów objawień. Wreszcie musi w jakiś sposób pokonać pomniejszego demona. Sprostawszy ostatniemu zadaniu wraca przed radę rycerską i prezentuje dowody wykonania różnych misji, w tym tej najważniejszej. Przyszły brat przez 1 do 3 dni modli się i pości by zostać pasowanym na rycerza Zakonu Kielicha. Rycerze muszą żyć bez grzechu i w celibacie, nie plugawić się dotykaniem zwłok i zawsze przedkładać niszczenie demonów nad wszystkie inne cele.

ŹródłaEdytuj

  • Obrońcy wiary. Podręcznik dla kapłanów i paladynów

Więcej w Fandom

Losowa wiki