Fandom

Sferopedia

Zaziemie

4365stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij

Zaziemie (ang. Hinterlands) to obszary znajdujące się za okręgiem miast-bram na Zewnętrzu. Miejsce nieznane i obce.

Większość uwagi Zewnętrza pada na krąg miast-bram na obrzeżach. Pierwszaki (a nawet planarni) mogą zapomnieć, iż Kraina jest nieskończonym planem. Pomiędzy kręgiem miast-bram i obrzeżem, rozciąga się bezustannie dzika, wiecznie zmienna, powszechnie niezbadana ziemia. Niektórzy słyszeli o zaginionych miastach, nowych bramach do nieznanych planów, a nawet całkowicie odmienne rzeczywistości, jeśli zawędruje się wystarczająco daleko.

Odległości są dość podchwytliwą sprawą na Zewnętrzu, szczególnie w Zaziemiu. Siepacz może podróżować poza Bramę Kupiecką przez rok i dzień, a wciąż nie stracić z widoku iglicy poza sobą. Wtedy może zawrócić i być z powrotem w Bramie Kupieckiej w ciągu kilku dni. Cokolwiek może znajdować się w Zaziemiu - życie, krainy, domeny, bramy, czy miasta - wciąż jest wyjątkowo nieznane ludziom bliżej iglicy.

Zobacz teżEdytuj

  • Być może obcość, zmienność i niepoznanie Zaziemia jako krainy daleko poza wszelkimi znanymi granicami stały się inspiracją dla Odległej Dziedziny, planu odosobnienia i wynaturzeń, gdzie pogwałcone są wszelkie prawa natury i wieloświata.
  • Na stronie 'A Tiefling's Exultation' znalazł się autorski opis Zaziemia w sposób ciekawy uzasadniający odmienność tego miejsca (na przykład kolejny krąg odległości od Iglicy pozwalający na rzucanie zaklęć epickich) oraz znajdujące się w nim wymyślone krainy (na przykład domy bogów azteckich). Opis ten jest czysto autorski i niekanoniczny.

ŹródłaEdytuj

  • "Player's Primer to the Outlands" Ad&d 2ed. Planescape Accessory
  • Hinterlands

Więcej w Fandom

Losowa wiki