Fandom

Sferopedia

Zbrojnokuty

4365stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja3 Udostępnij

Warforged.jpg

Zbrojnokuty

Warforgedf.jpeg

Zbrojnokuty drapieżca

98381.jpeg

Zbrojnokuty skorpion

98378.jpeg

Zbrojnokuty rzemiosła quori

3268.JPG

Zbrojnokuty szarżownik

82167.jpeg

Zbrojnokuty tytan

3267.JPG

Zbrojnokuty zwiadowca

Zbudowani jako bezmyślne maszyny by walczyć w Ostatniej Wojnie, zbrojnokuci, lub przekuci[1] wykształcili świadomość jako uboczny efekt magicznych eksperymentów które miały uczynić ich ostatecznymi brońmi zniszczenia. Z każdym sukcesywnym modelem który wyszedł z kuźni tworzenia Domu Cannith, zbrojnokuci ewoluowali póki nie stali się nowym rodzajem stworzenia — żywymi konstruktami. Zbrojnokuci są osławieni za swoją bitewną odwagę, swój rozmiar i swoje prostolinijne skupienie. Są niezłomnymi sprzymierzeńcami i przerażającymi przeciwnikami. Wcześniejsze modele zbrojnokutych są prawdziwymi konstruktami; część z tych pozostałości Ostatniej Wojny występuje w potwornych odmianach, takich jak zbrojnokuty tytan.

Zbrojnokuty drapieżcaEdytuj

Zbrojnokuty drapieżca jest konstruktem walki, zaprojektowanym przez Dom Cannith na sprzedaż dla tych nacji które potrzebowały odparcia Aundairiańskich smokojastrzębi i Thrańakich wywernów. Chociaż jedynie średnio nadające się by walczyć przeciw innym podniebnym przeciwnikom, drapieżcy są zabójczy gdy rozlokowane przeciw ziemnym celom.

PsikutyEdytuj

Zbrojnokuty skorpionEdytuj

Przed upadkiem gigantów klany drowów-renegatów nauczyły się sekretów tworzenia konstruktów w zrujnowanych kuźniach tworzenia które pozostawiły quori. W tych kuźniach zbudowały pierwsze zbrojnokute skorpiony w hołdzie swojemu bogu Vulkoorowi.

Zbrojnokuty rzemiosła quoriEdytuj

Sekrety za kreacją zbrojnokutych mają niemal czterdzieści tysięcy lat od wojny między gigantami i quori. Podczas tego konfliktu quori stworzyli prototypowych zbrojnokutych, wykuwając zastęp konstruktów opatrzonych podobieństwem do współczesnych zbrojnokutych, lecz są wyraźnie inne. Część tych zbrojnokutych rzemiosła quori nadal czai się dziś w najgłębszych wnękach kontynentu. Pozostawione by bronić niektórych zapomnianych posterunków lub wędrując bez celu, te konstrukty są zagrożeniem dla tych, którzy je napotkają. Wszyscy którzy nie są quori są wrogiem dla quorikutego i atakują bez litości lub współczucia.

Zbrojnokuty szarżownikEdytuj

Wcześniejszy model zbrojnokutego niż zwiadowcy i żołnierze, szarżownicy są więksi, mniej inteligentni i generalnie mniej adaptowalni niż ich następcy. Są zaprojektowane do pojedynczego zadania: szarżowania na wrogie osłony i waląc je do ruiny. Zbrojnokuty szarżownik mierzy 3 do 3,4 metra i waży do 1088 kilogramów. Mówi zacinając się językiem swoich stwórców, często wspólnym.

Zbrojnokuty tytanEdytuj

Spośród pierwszych zbrojnokutych stworzonych podczas Ostatniej Wojny, tytani są małym krokiem od masywnych, bezmyślnych wojennych golemów. Zbrojnokuci tytani nie są prawdziwie żywymi konstruktami jak inni zbrojnokuci; są ledwo świadomi, z inteligencją wystarczającą tylko by podążać za zmieniającymi się komendami w ogniu walki.

Zbrojnokuty zwiadowcaEdytuj

Najmniejszy z zbrojnokutych, niziołczego rozmiaru zwiadowcy zostali zbudowani by służyć jako szpiedzy, lekka piechota i oddziały rozpoznawcze. Są znacznie mniej powszechne niż większe odmiany, jako że oferują niewielką przewagą nad humanoidalnymi zwiadowcami w czasie wojny. Zbrojnokuty zwiadowca mierzy około 90 centymetrów i waży 27 kilogramów. Zbrojnokuci zwiadowcy mówią językiem swoich stwórców, często wspólnym.

PrzypisyEdytuj

  1. Tłumaczenie w grze komputerowej Dragonshard

ŹródłaEdytuj

Więcej w Fandom

Losowa wiki