FANDOM

Known Zhentarim Influences.jpg

Mapa wpływów Zhentarimów

Zhent.jpg

Symbol Zhentarimów w piątej edycji D&D

New Zhentarim Symbol.jpg

Nowy symbol Zhentarimów

Zhentarim Symbol.jpg

Symbol Zhentarimów

Zhentarimowie – tajna organizacja z Zapomnianych Krain, działająca w Faerûnie, skupiająca wojowników, magów i kapłanów. Głównym celem organizacji jest przejęcie władzy na terenach leżących pomiędzy Morzem Księżycowym a Północą Wybrzeża Mieczy.Pierwotnie Zhentarimowie, nazywani również Czarną Siecią, byli tajnym stowarzyszeniem, od lat jednak działają otwarcie w rejonie Morza Księżycowego, głównie w rejonie swej największej bazy, Twierdzy Zhentil. Członkowie Czarnej Sieci to w większości zwykli kupcy. Niektórzy jednak prowadzą nielegalne działalności, napadają na konkurencyjne karawany, wymuszają towary rolnicze w wioskach, czy dokonują poważniejszych przestępstw, takich jak rozboje czy zabójstwa. Większość ich działań wykonywanych jest przez najmowanych bandytów i magów. Organizacja ta posiada trzy główne siedziby:Ciemna Warownia w Odległych Wzgórzach, Cytadela Kruka na granicy z Thay i Twierdza Zhentil. Organizacja została założona przez lorda Twierdzy Zhentil, czarodzieja Manshoona blisko sto lat temu. Przez 20 lat jego rządów macki Zhentarimów sięgnęły do każdego zakątka Faerunu. Obecnie Czarną Siecią włada Fzoul Chembryl.

ŹródłaEdytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki