Fandom

Sferopedia

Znamienite Domy

4365stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja8 Udostępnij

Canith.jpg

Symbol Domu Cannith

Deneith.jpg

Symbol Domu Deneith

Ghallanda.jpg

Symbol Domu Ghallanda

Jorasco.jpg

Symbol Domu Jorasco

Kundarak.jpg

Symbol Domu Kundarak

Lyrandar.jpg

Symbol Domu Lyrandar

Medani.jpg

Symbol Domu Medani

Orien.jpg

Symbol Domu Orien

House Phiarlan.jpg

Symbol Domu Phiarlan

82926.jpg

Symbol Domu Sivis

82929.jpg

Symbol Domu Thuranni

Znamienite Domy (lub też Domy Smoczych Znamion) to organizacje zrzeszające wszelkie postacie Eberronu posiadające smocze znamiona.

Prawdziwe domyEdytuj

Dom CannithEdytuj

W jego herbie znajduje się gorgona. W jego szeregach spotyka się głównie ludzi.

Dom posiada wyjątkowo rozbudowaną sieć handlową, zwłaszcza na kontynencie Khorvaire.

Samo Cannith pochodzi jednak z Cyre, królestwa w Khorvaire. Niegdyś potężne, dumne i piękne, w Ostatniej Wojnie Cyre uległo całkowitej zagładzie. I choć przykro to stwierdzić - z dużą pomocą Domu Cannith.

Jest to dumny Dom magów i wynalazców, ludzi oczytanych, mądrych i pomysłowych. Cannith to chyba największa siła rozwoju technicznego, który w Eberronie poszedł nieco inną drogą... Jaką? Przykładowo, w Eberronie duże okręty nie są napędzane żaglami czy parą, a energią Żywiołu zniewolonego Magiczną Pieczęcią. Miast nie oświetlają w nim pochodnie, ani elektryczność czy lampy oliwne, a magiczne światła o nieskończonym paliwie. Wszystko zależnie od tego, czy jest Cię na to stać.

Niestety, w najgorszym momencie historii - zbyt wielu stać było. W Ostatniej Wojnie, wojnie światowej nazwanej z nadzieją, iż jej horror nigdy się już nie powtórzy, Dom Cannith zaopatrywał wszystkie strony konfliktu. To dzięki nim powstali zbrojnokuci - magiczno-mechaniczni żołnierze do wynajęcia.

Podczas trwającego pokolenia konfliktu, Cannith nieustannie doskonaliło swe dzieła. Królestwa Khorvaire potrzebowały co raz to silniejszych, mądrzejszych i bardziej morderczych machin. Wszystko to w szczytnym celu, by wreszcie zakończyć wojnę - oczywiście, na korzyść danego królestwa.

Powstali więc zbrojnokuci tytani - ogromne mechaniczne kolosy, stworzone by siać zagładę. Potężne, mniej lub bardziej człekokształtne machiny z szeregiem morderczych ostrzy, buław i innych morderczych gadżetów. W międzyczasie wzrastała też inteligencja zwyczajnych żołnierzy - rozmiarów elfa czy człowieka. Dzięki Cannith, te najnowsze potrafiły już nawet rzucać zaklęcia. Spustoszenie na polach musiało więc sięgać więc zenitu, gdy kule ognia wymieniały się z gradem magicznych błyskawic.

Wszystko to trwało dziesiątki lat i kto wie czy nie trwało by nadal, gdyby któregoś dnia "coś" nie wydarzyło się w Cyre. Coś jeszcze bardziej potwornego, niż sama wojna.

O tym wydarzeniu dziś chyba nikt nie zna prawdy. Nie sposób znaleźć żyjących świadków. Błyski ze strony Cyre widać było jednak aż w sąsiednich Królestwach. Wydaje się, iż Cyre eksplodowało, czy może implodowało do wewnątrz - szybko i raptownie, bez żadnej widocznej przyczyny. Z krainy w ciągu kilku chwil zniknęło wszelkie życie, a to, co po nim zostało, przewija się w koszmarach tych, którzy żyli zbyt blisko. Na terenie byłego Cyre nią ma dziś nawet powietrza. Unoszą się tam jeno trujący dym i toksyczny gaz, zupełnie uniemożliwiając przeżycie.

Dziś słyszy się jednak pogłoski o samozwańczym o Bogu zbrojnokutych, narodzonym w tej krainie. Wieść niesie, iż szuka sposobu, by cały świat uczynić jak Cyre - miejscem, gdzie tylko zbrojnokuci zdolni są przeżyć.

Jednakże dzisiejsi zbrojnokuci w zdecydowanej większości wyswobodzili się z więzów swych panów. Okazało się, że potrafią sobie radzić nie gorzej niż ludzie. To zwykle samotnicy, choć zdarza im się łączyć w gildie i enklawy na wzór dawnych armii. Jedynie ich sposób myślenia starym rasom może się wydać... nieco osobliwy.

Dom DeneithEdytuj

W jego herbie znajduje się chimera. Należą do niego ludzie.

Dom GhallandaEdytuj

W jego herbie znajduje się migopies. Należą do niego niziołki.

Dom JorascoEdytuj

W jego herbie znajduje się gryf. Należą do niego niziołki.

Dom KundarakEdytuj

W jego herbie znajduje się mantikora. Należą do niego krasnoludy.

Dom LyrandarEdytuj

W jego herbie znajduje się kraken. Należą do niego półelfy.

Dom MedaniEdytuj

W jego herbie znajduje się bazyliszek. Należą do niego półelfy.

Dom OrienEdytuj

W jego herbie znajduje się głowa jednorożca. Należą do niego ludzie.

Dom PhiarlanEdytuj

W jego herbie znajduje się pięciogłowa hydra. Należą do niego elfy.

Dom SivisEdytuj

W jego herbie znajduje się kokatryks. Należą do niego gnomy.

Dom TharashkEdytuj

W jego herbie znajduje się dragonne. Należą do niego ludzie i półorkowie.

Dom ThuranniEdytuj

W jego herbie znajduje się złudna bestia. Należą do niego elfy.

Dom VadalisEdytuj

W jego herbie znajduje się hipogryf. Należą do niego ludzie.

Inne domyEdytuj

Dom TarkananEdytuj

W jego herbie znajduje się beholder.

Dom VolEdytuj

Należą do niego elfy.

ŹródłaEdytuj

Więcej w Fandom

Losowa wiki